Introductie

Lange termijn gedachten controleren met korte termijn acties.

In het gehele spelconcept wordt de lange termijn visie geconfronteerd met de korte termijn operationele beslissingen. Deelnemers denken een logische lijn te volgen en de theorie te begrijpen, in praktijk is dit vaak niet het geval. Dit verschil wordt voorgelegd aan de deelnemers en dit moment is een leermoment: het beantwoord de waarom-vraag die deelnemers hebben.

Om het geheel theoretisch te illustreren wordt gebruik gemaakt van de Demin-cycle: Plan, Do, Act:

  • Analyseer de wereld en bepaal een plan / strategie hoe je hier het meeste voordeel uit kan halen
  • Implementeer de strategie aan de hand van operationele keuzes om een zo optimaal mogelijk rendement te behalen.
  • Deelnemers wordt inzicht gegeven in de verschillen tussen de strategie en implementatie. Deze kennis geeft de deelnemers feedback op hun handelen en zorgt voor een leermoment. Deelnemers moeten reageren op de nieuw ontstane wereld een nieuwe analyse maken.

Terugkoppeling

Kern van de simulatie is terugkoppeling. De gehele simulatie is gebouwd met feedback in het achterhoofd. Ieder scherm heeft een reden en wil mensen leren en confronteren met hun eigen denkwijze.
Enkele voorbeelden van analyse en terugkoppelmomenten uit de simulatie:

Werknemers van je virtueel bedrijf dagen je uit door de juiste vragen te stellen.

Op beslis- en resultaatscherm legt een virtuele medewerker de waarde van het scherm uit. Bovendien stelt deze de vraag waar de deelnemers een antwoord op moeten vinden. Deze antwoorden sturen de deelnemers in hun denkproces.

Analyse van markt, bedrijf, cijfers en voorraden

De cijfers van een balans, resultatenrekening en kasstroomoverzicht verhullen een hoop oorzaken. In detail zoomen deelnemers dan ook in op het tot stand komen van de marktvraag, de status van een bedrijf op financieel gebied en maandelijkse productiecijfers.

Meer gratis marktonderzoek; beperkter marktonderzoek te koop.

Veel analytische gegevens zijn in praktijk en in simulaties te koop. Deze extra drempel zorgt er voor dat veel teams deze waardevolle gegevens niet zien en hier ook niet mee leren werken. Het leren analyseren van gegevens is in de productiesimulatie belangrijker dan het leren dat marktonderzoek belangrijk is.

Sfeervolle illustratieve impressiefoto

Meer informatie

Neem voor meer informatie over de Productieimulatie contact op met ons.

Ik wil meer informatie